Förkläde med brodyr

När min kära, kära kollega fyllde 65 år nyligen (hurra! och Snyft...) sydde jag ett förkläde till henne. Jag vet att hon använder förkläde när hon lagar mat och jag ville gärna ge henne något som jag gjort som hon kan ha kvar.
 
 
Jag har använt ett fantastiskt tyg "Dandelion Clocks" från Sanderson som jag fått av någon som inte ville ha det längre (och jag tackar aldrig nej till tyg!).
Mönstret är samma som jag använde till förklädet jag sydde av segelsäck, med baksida och knytband av lakansväv den här gången också.
 
För att göra det lite snyggt även på baksidan - när jag täker på saken är det vändbart! - så broderade jag runt några av maskrosorna.
Jag är mycket nöjd och det blev hon också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback