Instruktioner inför julafton

Nu är det mindre än en månad kvar till julafton - hurra! Jag älskar julen, Gott om tid att umgås med nära och kära, god mat och förståss massor av pyssel inför jul.
Och jag har slagit in det första paketet!
 
 
Det här paketet kommer inte att ligga under granen på julafton utan ges bort till kära vänner som vi träffar på annandagen.
Under granen ligger endast paket i rätt färger. Hemma hos kusinerna där vi firar jul kläs granen varje år i "årets färger" och självklart ska paketen matcha. Lite, lite krångligare men så otroligt mycket vackrare.
Årets färger på paket är gammaldags - d.v.s. brunt papper (vitt är också tillåtet) med snöre av valfri färg, vill man ha presentsnöre ska det vara rött.
Lack är inte omnämnt i årets regler, men jag tänker nog lacka så många paket som möjligt. Det blir så snyggt och så luktar det jul!
 
Många jag har berättat detta för tycker till en början att vi är lite knasiga och omständliga, men nu några jular senare börjar denna tradition smyga sig in i fler hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback