Nyckelband

Läste på en blogg om "fin"-nyckelband och "ful"-nyckelband - med fina menades såna man gjort själv, medan de fula var reklamband.
Hmmm.... jag är inte säker på att den uppdelningen alltid stämmer.
Jag har för länge sedan sytt egna nyckelband, de är jättefina ett tag men blir fort solkiga och nötta.
Därför tänkte jag att jag skulle prova att virka nyckelband i stället.
 
 
Virkning blir lite elastiskt vilket inte är idealiskt för nyckelband, så jag tänker att jag ska trä i tygband av något slag.
Som ni ser har jag gjort 2 varianter - garnet och virknålen är samma, mönstret nästan detsamma.
Märkligt nog innehåller inte mitt välfyllda förråd något band som passar, så det får bli en tur till tygaffärn.
 
Jag återkommer med mönster och bilder när nyckelbanden är klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback