Något på gång?

Just nu har jag mycket på gång - både handarbeten och annat - men det känns inte som om något blir klart!
 
Hur har det då gått sen jag gjorde en lista på mina pågående projekt?
 
Spetsvirkad tunika - klar och publicerad med mönster och bilder. Återstår att hitta lämplig flicka att ge den till...
Slipover - är klar. Presenten når sin mottagare i morrn, så alldeles snart kommer mönster.
Scrub-vante - provad och godkänd, och efter det har jag lagt ut bilder och mönster.
 
Syprojekt - hade jag några på gång sist jag gjorde en lista, men jag vet faktiskt inte vad det kan ha varit... förutom ett stort projekt som pågått länge och kommer att pågå länge till.
Annars känns det som om senaste tidens sömnad mest varit lagning och ändring av kläder. Det är också kul, men att sy nytt är ännu roligare!
Har några idéer...
 
Påbörjade projekt just nu är:
Stickad babyväst - håller på att sticka en assymetrisk väst i det orangea garnet jag fyndat 2nd hand. Stickor nr 2 och slätstickning med rätstickad kant. Jag är normalt inte så förtjust i assymetriska kläder (eller saker), bortsett från det är jag nöjd med hur det går.
Stickat linne till mig själv - började väldigt entusiastiskt, men nu är jag inte så säker längre...
Virkad babyfilt - håller på att virka massor av gula rutor. Perfekt ta-med-virkning när man ska någonstans. Har ni drygt 20 rutor, behöver nog minst lika många till.
 
Mina döttrar kallar ibland sin pappa för ADHD-mannen eftersom han har svårt att hålla sig till en sak i taget.
När jag ser mina listor på projekt och samtidigt känner hur det kliar i fingrarna att påbörja flera nya projekt, får jag nog erkänna att jag kanske är minst lika otålig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback