Kofta till Sixten

Nu har Sixten fyllt 1 år och fått sin kofta, så nu kan jag visa den här på bloggen.
Jag har använt ett gratismönster från Drops (där hittar jag mycket bra!) men jag har uteslutit fickan och lagt till lite flätor och struktur.
Garnet har jag fyndat på Kyrkans Second Hand, ett brunt bomullsgarn från Rowan, det står Calmer på banderollen men jag är inte säker på om det är garnnamnet eller färgen. Mjukt, gosigt och snyggt är det i alla fall.
Knapparna hittade jag i min knapplåda, har tyvärr inget minne av varifrån de kommer.
 
En av sakerna jag gillade med mönstret var kragen, som är både snygg och mysig. Kombon av en gubbkofta till en 1-åring tycker jag är kul.
 
 
På framstycket har jag varvat flätor över 4 m, mosstickning och förståss slätstickning.
 
 
Mitt på bakstycket och ärmarna har jag dessutom lagt till flätor över 8 maskor.
 
 
Gillade också att resåren på ärmarna skulle göras lång för att vara uppvikt - snyggt!
 

Kommentarer
Cissi säger:

Hej! Tuuuusen tack för den fina koftan! Den är så otroligt fin och mysig och Sixten kommer passa jättebra i den :) Du är så duktig! Vill även passa på att tacka för den charmiga kudden, den var jätterolig ju! :)

Ha det så bra!
Kramar från oss

Svar: Det är så roligt att ha en liten kille att göra saker åt, särskilt när jag har hört att ni uppskattar det. Kommer nog mer så småningom...
Fastermoster

2013-03-05 | 22:13:37
Bloggadress: http://lyckobebis.blogg.se
Sixten säger:

Hej Tetens mamma!
Tack snälla för den underbart fina koftan! Alla var framme och kände, tittade och beundrade koftan på Sixtens kalas. Vi är otroligt glada för gåvan som kommer sparas undan efter Sixten, till framtida syskon och sedan vara en av plaggen vi spar till Sixten om han själv kanske vill ha barn. Den vita koftan och västen var väl använda och ligger urvuxna (tyvärr!) i säkert förvar. Jag vet inte hur många som frågade om den vita koftan! Tack igen! Kram från Ammi, Cissi och Sixten!

Svar: Roligt att ni gillar sakerna! Som jag skrev nyss är det så roligt att ha en liten kille att göra saker åt, annars är det mest små tjejer vi känner. Visserligen kan tjejer och killar ha alla kläder och leka med alla saker, men ibland är det roligt att göra "tjejiga" och "killiga" saker - eller åtminstone saker som är till en särskild person.Jag hoppas jag får möjlighet att göra mer saker till söta Sixten i framtiden!
Fastermoster

2013-03-05 | 23:36:53
Bloggadress: http://lyckobebis.blogg.se
Ingrid säger:

Rolig gammaldags modell, 1-åringen blir säkert jättefin!

Svar: Tack Ingrid!Ja, jag tyckte det var en roligt modell, kul att blanda "gammalt" och nytt.
Fastermoster

2013-03-06 | 10:11:05
Bloggadress: http://ingridspostit.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback