Myggnät

Oftast när jag handarbetar gör jag det för att det är kul och förhoppningsvis kommer sakerna till användning.
Ibland är det tvärtom - jag eller någon annan behöver någonting och jag tillverkar.
Så var det den här gången, jag har sytt ett myggnät till altanen, så att vi kan ha altandörren vidöppen utan att bli uppätna av myggen som det plötsligt finns hur många som helst av.
 
 
Jag har använt mig av gardinerna Lill från Ikea. I paketet finns 2 stycken som jag sytt ihop. Myggnät är svårt att sy i, jag använvde trestegssicksack som jag tycker funkar bäst.
Rep genom kanalen som vi fäst strax under altantaket.
Gardintyngd på metervara i kanten nertill.
Taadaa!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback