Virkad bebismössa - nästan ett mönster

Ibland när jag har restgarn över räcker det till något litet plagg:
Det här blev först ett par datavantar till min pappa och sedan blev det en bebismössa.
 
 
Hela mössan virkades med fasta maskor. Avslutade med en kant med "musslor" och en liten virkad dekoration på mössan.
Ofta när jag gör små plagg använder jag färdiga plagg som mallar och virkar/stickar/syr så det blir samma storlek. Så gjorde jag med den här, så det finns inget riktigt mönster tyvärr, men ungefär så här gjorde jag:
 
Lägg upp 6 fm runt magic ring.
Varv 1: 2 fm i varje m
Varv 2: *1 fm, 2 frm i nästa m* Upprepa *-*
Varv 3: *2 fm, 2 frm i nästa m* Upprepa *-*
O.s.v. till lagom storlek.
Fortsätt med fm runt till lagom längd.
Avsluta med en fin virkad kant om du vill, Jag gjorde så här: *Hoppa över en m, 7 st i samma m, hoppa över en m, 1 fm* Upprepa *-*.
Jag har sedan virkat ett mönster på mössan som dekoration.
(Garnet ger ju ett sorts mönster så jag ville göra något diskret).
Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback