Virkad bebisfilt - nästan ett mönster

Som jag skrev tidigare gjorde jag många bebisfiltar ett tag, här kommer ytterligare en:
 
 
Jag har använt bomullsgarn, 200 gram vitt garn och massor av restgarner i andra färger.
 
Lägg upp valfritt antal luftmaskor, maskantalet ska vara jämnt delbart med 8 + 1 m att vända med.
Börja virka fm i 2.a m från nålen.
7 fm, 2 fm i nästa m,
* 2 fm i nästa m, 5 fm, virka ihop 2 m, virka ihop 2 m, 5 fm, 2 fm i nästa m *  Upprepa *-*.
Avsluta med 7 fm (efter minskning eller ökning, beroende på antal maskor).
Virka vidare tills du tycker längden är lagom, alla varv virkas lika.
 
 
Sen sicksackade jag fast filten på fleecetyg och klippte rent kanterna.
Klart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback