Gamla nya lakan

Ibland när jag städar eller gör nåt annat hemma hittar jag något jag har tillverkat, det gjorde jag idag när jag bäddade rent.
Jag har förmånen att ha ärvt massor av gamla handgjorda lakan, men det är ju den sortens lakan vi använder så jag har sytt om dom till påslakan.
 
 
Modellen är som ett örngott men den lilla flikan som är inuti örngotten är utanpå och är delen med den vackra spetsen.
Lakansväv som överstycke, full bredd även om lakanet i regel inte är så brett (jag syr några veck mitt på nertill.
Bomullsband så att man knyta igen upptill på lakansväven och i vikkanten inuti på lakanet.
Underbart sköna att sova i när man har det gamla fina linnet mot kroppen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback