Annorlunda garn - bomull

I förra inlägget skrev jag om ett annorlunda akrylgarn, men jag har också fyndat bomullsgarn.
 
Många handarbetare, framför allt de som stickar, är inte så förtjusta i bomullsgarn. Det tycker det är stumt och svårt att arbeta i. Småfel syns ganska tydligt om stickningen inte är jämn och fin.
Jag tycker precis tvärtom - jag föredrar bomullsgarn för att det är lite stumt och inte töjer sig. Det går att använda till nästan vad som helst, finns i massor av kvaliteter och färger - ofta till ett bra pris.
 
 
Det rosa garnet "Tusse" är från Sjuntorp och är supermjukt. Jag tänker att det ska bli ett barnplagg - jag har 4 nystan a 50 gram.
Det ljusblåa "Fiorina" från Lang är av egyptisk bomull och verkar vara av bra kvalitet, men inte alls lika mjukt. Garnet är lite blekt o missfärgat på "utsidan" av nystanen så jag tänker att jag ska dra garnet inifrån och inte använda det yttersta lagrena. Har 2 nystan a 50 gram så vi får se vad det räcker till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback