Utklädningskläder - Prinsessa

Mina flickor är väldigt olika till sättet och det är bara en av dem som haft en "prinsess-period" när hon var liten - men hon hade det ordentligt...
Ett tag lyssnade hon inte på mig om jag inte hade krona på mig, alla vet ju att prinsessor bara lyssnar på drottningen!
 
Därför tycker jag att det är roligt att lilla kusinen A är en riktig prinsess-tjej och när vi sydde kläder att klä ut sig i var det givet att en riktigt härlig prinsessklänning skulle ingå.
 
 
Mönstret är från ett gammalt nummer av "Allt om Handarbete" som jag ändrat lite i och allt tyg är från gömmorna: livet är i rosa sammet, fodrat med rosa fodertyg och stora volanger på ärmarna. Pyntat med tjusiga sidenband och några mörkrosa tygrosor.
 
 
Stor rosa kjol som är bra att snurra i och är längre bak så att det blir ett släp.
 
 
Riktigt fina prinsessor har naturligtvis slöja också. Jag har sytt en ganska smal kanal längst upp på ett spetstyg och trätt på det på ett diadem. Sen tog jag fram limpistolen och fäste i varje ända samt limmade på 3 vackra rosor längst upp.
Klart! 

Kommentarer
Anna säger:

Fantastisk klänning liksom allt du gör.
Mina barn älskar att klä ut sig i alla fina kläder du gjort. Det är så underbart att se dem i alla fina plagg och leken blir så mycket roligare! Kram till världens bästa faster! Jag är en lycklig mamma till min "prinsessa" Alva.

Svar: Tack Anna!Roligt att höra att de gillar att klä ut sig i sakerna. Roll-lek är den bästa leken för barn tycker jag. Det är så härligt att se barn försvinna in i det där magiska fantasilandet där vad som helst kan hända... och kan lite kläder hjälpa till så är det extra roligt att göra dem.
Stor kram till er alla!
Fastermoster

2013-03-06 | 14:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback