Utklädningskläder - Dinosaurie

Alla barn nu för tiden verkar gå igenom "dinosaurie-åldern", så när vi hittade en stor bit trikåtyg i en äckligt grön färg (och dessutom med mönster!) var det helt givet att det skulle bli en dinosauriedräkt.
 
 
Jag använde ett mönster till en joggingdress med byxor och huvtröja.
Först sydde jag långa sicksackremsor i dubbelvikt svart fleece som jag sydde in i yttersömmarna på byxorna.
 
 
När jag sydde tröjan gjorde jag en söm mitt på ärmarna där jag sydde i de svarta taggarna. Mitt på ryggen gjorde jag också en söm så att taggarna kunde löpa längs hela ryggen och upp på huvan.
 
 
Nästa steg var en lång, tjock svans med svarta taggar längs hela. Fylld med vadd och med tryckknappar längst upp (och längst ner på tröjan) så att den går att ta av om man vill.
 
 
Till sist måste ju en dinosaurie ha klor! Köpte ett par billiga fingervantar i den äckligaste gröna färg jag kunde hitta och sydde på klor i svart fleece (trekanterna som blev över när de klipptes bort från taggarna).
Klart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback