Utklädningskläder - Afrikansk dräkt - del 2

Ibland förvånar jag mig själv, jag hittade lite backup-filer från förra datorn!
Där fanns bl.a. bilder på fler "outfits" som vi sydde och gav bort, så här kommer nu bilder på den afrikanska dräkten.
 
 
Afrikanska dräkter brukar vara så oerhört vackra, jag drömmer om att någon gång sy något i ett äkta kente-tyg. "Min" dräkt är ju inte ens i närheten, men lite guldband tyckte jag det skulle vara.

 
Tyget har en vacker smal bård som stadkant, så det blev snyggast (och enklast) att ha den som nederkant.
 
 
Vi matchade med en fantastisk "hatt" vi hittade på kyrkans second hand.
Klart!

Kommentarer
Anna säger:

Även denna är superfin och mössan passar perfekt!

Svar: Till den här hade vi först tänkt sy någon slags turban, men sen hittade vi mössan som vi tyckte passade perfekt.
Fastermoster

2013-03-06 | 14:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback