Tröja till Sture

Träffade världens sötaste Sture häromdagen - och då fick han en tröja jag stickat.
Har använt mig av ett mönster från Pickles som heter Oslo-anorakken. Mönstret finns på norska och engelska, norska är förvånansvärt lätt att förstå efter att ha läst mönstret några gånger.
 
 
Pickles har stickat sin med tjockare garn men jag har använt tunt yllegarn från gömmorna. Deras stickfasthet är 14 m = 10 cm och jag hade 28 m = 10 cm så jag kunde bara dubbla antalet maskor.
 
 
Mönstret var roligt och enkelt att sticka, Nästan inget att sy efteråt vilket jag gillar!
 
 
Den rundade nederkanten på bakstycket var lätt att få till med förkortade varv.
Tror jag ska sticka en till...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback