Sprejat linne

Yngsta dottern fick för sig att vi skule spreja motiv på ett linne, vet inte var hon sett det men det var förmodligen på nätet någonstans.
Jag tackar aldrig nej till ett pysselprojekt så vi satte igång!
 
Vi hällde textilfärg i en liten sprejflaska (ni vet en sån där liten man köper på typ H&M för att ha när man reser) och spädde med liten vatten för få färgen tunnare så att den gick att spreja.
Maskeringstejp användes för att göra motivet, lite pilligt men inte särskilt svårt - sen sprejade vi.
 
 
Det var lite klumpar i färgen, vi skulle ha blandat bättre - eller inte, för det blev en rätt häftig effekt.
På bilden ser det ut som om vi snålat när vi sprejade men när all färg torkat och vi tog bort tejpen blev det riktigt bra.
 
 
Dottern blev mycket nöjd och jag med. Nu letar vi efter fler saker att spreja, det var verkligen enkelt och roligt.
Jag funderar på hur man skulle kunna kombinera detta med broderi - vi får se om jag kommer på något roligt projekt...
 
(Jag har efter detta fixerat färgen med strykjärnet enligt instruktioner på färgen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback