Jeansklänning

När vi träffade goda vännerna H&H nyligen hade de fått en väska av jeanstyg från Looking Glass jeans som var sydd av överblivna bitar från när de sytt jeans.
Hmmm ... dags att återbruka tänkte jag och plockade fram det jeanstyg jag hade , vilket visade sig vara en hel del.
Använde ett mönwter från Burda Style som jag ändrade lite i och så lappade jag ihop tillräckligt stora bitar att göra en klänning av, Storleken är 6 år.
 
 
Jag valde den tunnaste mjukaste denimen och sydde med platta sömmar. Barn brukar gilla fickor så en bakficka fick hamna på framsidan.
Halsen och ärmhålen har jag fållat med hjälp av snedslå, borde väl kanske ha varit blå men vit var bäst av det jag hade hemma. Nertill har jag fållat med tvillingnål.
 
Resultatet blev bra, jag är nöjd - men ändå inte supernöjd, det känns som om något fattas men jag vet inte vad.
Vem som ska få den vet jag inte heller
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback