Fodral till virknålar - nästan ett mönster

För ett tag sedan inventerade jag mina virknålar, de låg och skramlade i lådan där jag har mina stickor.
Bestämde mig för att gör ett fodral så det blev lite ordning.
Två bomullstyger, det blåa lite större än det rosa, sydda räta mot räta på 3 sidor.
Vänd ut rätsidan, vik in sömsmånen på den öppna sidan och sy ihop med knytbanden mellan.
Vik upp och sy kanaler att stoppa virknålarna i (jag hade tänkt göra alla lika breda, men tänkte om mitt i - alla virknålar är ju inte lika tjocka).
 
 
Jag valde att stänga med knytband, funderade på knapp men jag gillar inte att göra knapphål (de blir aldrig bra...).
Måste handla fler virknålar, upptäckte att jag hade färre än jag trodde och flera storlekar saknas!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback