Ett till roligt spel

Tidigare skrev jag om Blokus som är ett fantastiskt roligt och nyttigt spel.
Nu har vi köpt in en till favorit till fritids: The A-Maze-ing Labyrinth - eller Labyrinten som vi kallar det.
I mina ögon är det något av en klassiker som jag spelade mycket med mina barn när de var små, men ingen av barnen på fritids hade sett det förut.
 
 
Det gäller att gå till vissa platser på brädan - du får veta vart genom att ta kort. Svårigheten och det roliga är att spelplanen hela tiden förändras.
Spelplanen består av några fasta brickor och resten lösa brickor. De lösa brickorna kan skjutas så att labyrinten förändras och nya vägar uppstår.
Fantastiskt roligt - och jättebra för uppfattningen om former och mönster.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback