Stickad halsvärmare

Ännu ett julklappsprojekt som blivit klart, jag törs visa det för min kära kollega som ska få det brukar inte läsa bloggar.
 
 
Jag har använt tunt ullgarn som jag hade över från ett tidigare projekt och stickor 3 1/2.
 
Mönster Halsvärmare:
Lägg upp 102 maskor och sticka rätstickning 3 varv.
Sticka 8 knapphål jämnt fördelade över maskorna - jag avmaskade 2 m för varje knapphål.
Lägg upp 2 nya maskor över varje knapphål när du fortsätter med rätstickningen.
Efter totalt 8 varv rätstickning börjar du sticka mönstret innanför 6 kantmaskor i var sida som fortfarande stickas i rätstickning.
Mönstret har jag hittat på Garnstudios hemsida, en guldgruva av beskrivningar:
(http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=141&d_id=31&lang=se).
Sticka knapphål mitt på kantmaskorna i var sida var 24 varv.
Sticka till lagom längd, Avsluta med 8 varv rätstickning, avmaska alla maskor.
(Min är 70 cm lång, hade tänkt göra den längre men garnet tog slut...)
Sy i knappar längs med avslutningskanten. Fäst alla trådar.
 
I och med att det är knapphål längs med långsidorna också kan man knäppa den på lite olika sätt.
De fina knapparna är köpta i en 2nd hand affär.
 
 
Hoppas du blir inspirerad - lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback