Dockteater - del 2 - teater

Nu när julafton har passerat kan jag visa lite mer saker - så här kommer "beskrivning" till själva teatern:
 
Jag har sytt en stor teatergardin av ett stadigt tyg jag hittade i gömmorna.
Tanken är att det ska hängas för en dörr så längst upp har jag sytt en kanal för en gardinstång, själva gardinen är bredare och lite längre än en dörröppning så att man inte ska kunna kika in.
Under fönstret är ocskå en kanal för en bit rundstång så att "scenen" blir stadig.
Ovanför fönstret finns det några hällor att hänga en rundstång i - och på rundstången ska ridån hänga.
Som ni ser har jag också sytt på Teater-skylten under "scenen".
Teatern gavs bort med lite fingerdockor köpta på Ikea och med textilpennor och dockor att göra själv (mer om detta kommer snart).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback